vineri, 27 mai 2011

Racoritoare cu flori de mai...

Saptamana trecuta m-am bucurat alaturi de Ioana de primele zile de adevarat inceput de vara la soacra mea la tara. Ioana a vazut pentru prima data cum pune bunica rasad de rosii si castraveti, cum arata puisorii abia iesiti din ou si cum tunde bunicul lemnele (ea asa a inteles ca le tunde in loc sa le taie :)). Din preajma casei am cules flori de salcam si de soc. Cu greu am gasit cantitatea de care aveam nevoie pentru suc de soc, pentru ca floricelele erau mici si abia incepuse sa infloreasca, insa eu nu mai puteam astepta...


Am cules 15 flori de soc de marime medie, am pus intr-un borcan de 8 litri 2 lamai taiate felii, 1kg zahar si un sfert de cub de drojdie. Am umplut borcanul cu apa si am asteptat sa inceapa sa fermenteze. Am repetat procedeul cu flori de salcam, dar cantitatea de flori am estimat-o a fi tripla pentru ca nu sunt la fel de aromate, iar cantitatea de zahar a fost de 500 grame pentru un borcan de 5 litri. Dupa doua zile de asteptare, timp in care am mestecat in borcane la cateva ore si am verificat daca a inceput sa fermenteze, sucul a fost gata. Atentie sa nu acoperiti borcanele etans pentru a evita o explozie reala a acestora si sa nu umpleti borcanele cu lichid pentru a avea loc lichidul sa fermenteze.


Ambele sucuri sunt delicioase servite reci cu putin adaos de lamaie proaspata. Proprietatile curative ale acestor flori de soc sunt incontestabile desi putini stiu si le folosesc in tratarea afectiunilor. Gasiti aici informatii despre importanta florilor de soc in mentinerea sanatatii si aici despre florile de salcam...
Abia astept sa infloreasca trandafirii de dulceata pentru a incerca aceeasi reteta cu petale de trandafir...


Un comentariu:

  1. wowwwwww superb, nu am stiut asta pina acum, o sa merg la mama si o sa propun aceasta idee, sunt sigura ca e tare delicios acest suc. multumiri tie ca ne impartasesti si noua ideile tale superbe.

    RăspundețiȘtergere